dimarts, 27 de novembre del 2012

CRUELTAT I.

FEINA DE PERIODISTA.  

Acabava d’arribar a l’oficina, i quasi sense temps de penjar l’anorac, quan la cap de premsa em va cridar per fer-me l’encàrrec d’un nou reportatge. Asseguda davant seu vaig perdre la meva fama de riallera quan va dir-me el nom del personatge a qui havia d’entrevistar. Sir Cristòfol, rere aquell nom hi ha un home amb una història de força crueltat, sadisme seria la paraula més adequada, malgrat la seva joventut. 

Sir Cristòfol crida l’atenció per la mirada penetrant i fixa dels seus ulls verds. Sabia que era alt, moreno i eixerit. També coneixia, per veure’l a la televisió, la seva forma de caminar, i el seu aire jactanciós per la positura que prenia davant de les càmeres. Malgrat que les imatges fossin presses en el Jutjat davant de taules i ordinadors durant el judici pels seus crims, no perdia el seu posat altiu. 

Mentre l’escoltava cercava la forma de posar objeccions a les paraules de la cap: havia de fer les vacances, unes desitjades vacances al Carib, i el meu cap somniava veient el mar, el sol, les platges de blanca sorra, música i potser...qui sap?  

Quan va acabar el seu discurs inicial va acabar dient-me:
¾    D’acord, Elisa. 

Aleshores vaig abocar damunt la seva taula cap totes les objeccions possibles: el desgrat que em produïa l’individu i també l’observació sobre quan temps feia que tenia retardades les vacances. Totes les meves paraules no van servir de res perquè amb un senzill i ampli moviment d’espatlles i un altre encara més simple d’obrir les mans va dir-me més que amb les paraules següents.
¾    És així la teva feina, estimada. Tu veuràs. Aquí tens els bitllets de l’avió. Si no vols n’hi haurà un altre que segurament li agradarà el teu lloc. A mi, el president em diu sempre que la nostra porta és tant grossa per permetre puguin entrar els que vulguin treballar i sortir els que parlen de vacances i festetes. Primer el treball i les necessitats de la revista i després en parlarem del temps d’oci.  

Vaig tornar a casa ràpidament i prenen només quatre imprescindibles peces de roba vaig marxar, podríem dir, amb la mateixa roba que portava posada per treballar a l’oficina i un petit maletí. 

Al cap d’un hora agafava l’avió que em duia a Venècia. 

Continuarà... 

Miquel Pujol Mur.
Berga, 19/11/2012. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada