dimecres, 20 de novembre del 2013

EL PINTOR BOHEMI.

Quan he dit al meu amic Edgard que vull dedicar-me a la pintura m’ha mirat sorprès de la meva vena pictòrica. Sap que he provat al llarg de la meva curta existència, sempre vivint a costa dels meus pares, un sense fi d’intents de viure bé sense treballar. 

He de dir, pot ser pecant d’indiscret que sempre des de la meva més tendre infantesa he fet el mateix, viure a l’esquena dels pares. Pares o caram, també torno a pecar, marits de la meva mare. Vull justificar-me, la meva mare, una dona exquisida i de bon veure, sense pecar (torno a escriure la paraula) d’orgull de fill, només mirant-me-la com a femella, he d’admirar la seva bellesa com a dona. 

Sí, és la meva mare, això és garantit per unes pobres de paternitat, millor dir de maternitat, però qui és el meu pare, ni ella mateixa sap dir amb seguretat qui va ser. 

Aleshores, com era i és formosa, temptadora i una mica/molt provocativa ha sabut envoltar-se per l’ambient adequat per aconseguir que els homes s’engresquin/s’enamorin del seu cos, educació i sexualitat, tot plegat un conjunt de virtuts o defectes que l’ha fet encara més cobejada pels homes de diners del cercle on vol ser lloada.

Total la meva mare ha tingut moltes vivències, que bé queda aquesta paraula per dir que saltava de llit en llit, però amb senyoriu. Els homes de la meva mare al veure’m els captivava la meva presència, però com volien lluir l’exòtica peça que havien caçat; innocents la paraula clau era pagat, trobar-se amb un mocós que podia aparèixer sobtadament, cridant mama o més seriosament mare els deslluïa de la seva aparença de mascle conqueridor, per tant en mantenien lluny de casa pagant-me els col·legis, els instituts i les universitats més cares i llunyanes, però de gran categoria. 

Jo, l’Ernest Recasens i Ventura, com la vena de la fidelitat m’era vinguda del cantó de la mare, vaig acostumar-me a veure’ls poc als pares, així m’evitava equivocar-me de nom i viure una vida blana, dolça, de l’etern estudiant capritxós i entabanador. Això, també em ve del cantó matern, ella amb els homes. I jo, pobret de mi! Quan poso la mirada dels meus ulls blaus en una joveneta, jove, jovenassa, senyoreta o senyora sé immediatament quines paraules he de dir per engalipar-la i aconseguir els meus propòsits, que sempre ballen al voltant del millor invent de la humanitat: El llit. 

Llit, habitació, cambra de bany, cuina, menjador o jardí, Ai! Déu meu! Quants llocs vaguen per la meva imaginació! 

Per tant, sense gaire esforç, penseu que poden opinar els meus amics quan els he dit que vull ser pintor de la figura femenina.  

Miquel Pujol Mur.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada