dissabte, 20 de setembre del 2014

UN DIA D'AGOST


Era a primera hora d’un matí de finals d’agost. Un agost poc calorós, plujós, inusual en aquesta època. Jo caminava en un bosc idíl·lic d’un lloc del Berguedà. Un bosc de bedolls d’escorces argentades, s’albirava muntanya amunt i, muntanya avall, el faig ombrejava bona part del bosc amb la seva alçada imponent.

A la part més alta de la meva excursió de muntanyenca inexperta em vaig trobar amb un dilema. No, no era pas tant transcendent com el de Hamlet en el seu deliri del “ser o no ser”. El meu dilema era simplement “pujar o baixar” molt més prosaic i pràctic. Després d’uns moments de vacil·lació la meva intuïció – o segurament la mandra- em van fer decidir per, evidentment, emprendre la baixada.

El desnivell era considerable i fins arribar a la fondalada vaig haver de fer infinitat de giragonses per esquivar més d’un esbarzer que em barrava el camí i que, quan el desafiava per passar, m’esgarrinxava. Però jo, no m’espantava pels obstacles perquè pensava que si podia arribar a l’obaga ombrívola que es veia al final de la baixada aconseguiria la recompensa.

La recompensa... però quina recompensa? La d’arribar a la vall sense haver-me trencat cap cama?  La del meu orgull d’haver fet una proesa jo, que sóc tan poc àgil i graponera com les tortugues? No res d’això; era el plaer d’admirar la naturalesa pintada d’un verd esplendorós encatifat de flors com si, tanmateix, fos primavera. Aquest agost és veritablement inusual!

Amb tot això ja em donava per satisfeta però, aquell matí m’esperava una agradable sorpresa. De sobte el vaig veure mig amagat entre l’herbassar del planell. Sí, aquell matí vaig trobar una joia brillant pintada pels raigs del sol. Aquell matí el vaig trobar poruc i camuflat entre pins i boixeres; era el primer rovelló de la temporada!

Roser Casals

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada