dimarts, 14 de febrer del 2017

EL CAMÍ DE SANT JAUME A CERDANYA.

Havíem trobat casualment l’anunci en una revista de difusió popular. Aleshores vam contactar per telèfon amb la Núria i vam acordar la sortida i el lloc de trobada. L’objectiu era fer el trajecte del camí de Sant Jaume entre Llívia (sortida des de la capella de Sant Guillem) fins a la església de Sant Jaume de Rigolisa (lloc proper a Puigcerdà).

Com en aquesta sortida eren pocs assistents, gràcies malgrat tot Núria pel teu guiatge, vam acordar jugar un xic amb la posició dels nostres vehicles.

El dia 23 de desembre va aparcar el cotxe rere la capella de Sant Guillem i vam iniciar el nostre curt pelegrinatge. El camí està ben senyalitzat amb pals indicadors amb l’escut de la petxina dels pelegrins. Segons paraules de la Núria van ser posades per l’organització francesa del Camí de Sant Jaume.

La ruta és fàcil de seguir i assequible fàcilment a la majoria de persones. Presenta pocs metres de desnivell i tret d’un tros de pedres, bastant curt, no hi ha cap dificultats per caminar. La distància aproximada de l’excursió, en un sol sentit, és de 6,400 quilometres.

El dia era fred, normal en aquestes dates i els bassals del camí mostraven que l’aigua s’havia solidificat durant la nit. El paisatge lluïa formós i clar. En el nostre caminar veient-me les muntanyes amb els cims curulls de neu als extrems de la vall.

Sense diferencia visible vam passar de territori català a territori. per què no dir-ho també català, ara francès en la nostra passejada.
 La nostra guia, la Núria Boltà, va explicar-nos amb detall el camí i els diferents llocs on passàvem i les seves anècdotes. Senyals, camí, pons em vam ser dits sense reserva fins a arribar a Sant Jaume de Rigolisa.

Admiro en la Núria els sentiments per les coses que la rodegen. També nosaltres admiren el nostre país i ens agradaria que fos més profundament conegut.

Hi ha molts indrets i moltes contrades per admirar. També molta història per conèixer dels nostres ancestres.

Miquel Pujol Mur.
Fotografia: M. Rosa Planell Grau.